Monday, March 22, 2021

DENGAN SEBAB SHOLAWAT, TERGOLONG MENJADI ORANG ORANG SHIDDIQIN

Dan aku melihat 2 orang laki2 dalam mimpi,kedua orang itu aku mengenal nya di jalan Al Makhzan,

lalu aku bertanya kepada keduanya: dengan nama ALLAH yang maha agung dan Nabi Nya yang mulia,apa yang ALLAH perbuat terhadap kalian berdua?

Kedua lelaki itu menjawab: demi ALLAH, kami meninggal sebab wabah thaun kemudian ALLAH mengampuni kami,

lalu aku bertanya lagi : dengan nama ALLAH yang maha agung dan Nabi Nya yang mulia,apakah kalian melihat sesuatu yang nampak dari keadaan / amalku ?

Mereka menjawab : berbahagialah kamu termasuk orang2 shiddiqin disisi -Nya.

Aku berkata: dengan nama ALLAH yang maha agung dan Nabi Nya yang mulia,apakah benar yang kalian ucapkan itu?

Mereka berdua menjawab: iya,demi ALLAH , kamu mempunyai banyak pahala.

Aku bertanya: dengan sebab apa?

Mereka menjawab: dengan sebab sholawat yang kamu nadzomkan kepada Rasulullah SAW

( Wallahu'alam Bishowab )


0 comments :

Post a Comment